Uratarina: Teija Luhtalampi - Asuntopehtoori LKV

Uratarina: Teija Luhtalampi

Käymme läpi blogimme uudessa sisältösarjassa Asuntopehtoorin työntekijöiden omia uratarinoita. Tervetuloa tutustumaan meihin! Tänään vuorossa on isännöinnin puolella kirjanpitäjänä työskentelevä Teija Luhtalampi.

 

Teija, kuinka kauan olet ollut Asuntopehtoorilla töissä ja missä toimipisteessä työskentelet?

Aloitin Asuntopehtoori Isännöinti Oy:n palveluksessa syyskuun 2021 alussa kirjanpitäjänä. Työskentelen Tampereella.

 

Kerro hieman taustastasi, ja miten päädyit Asuntopehtoorille nykyiseen rooliisi?

Olen aloittanut urani kiinteistöalalla jo vuonna 1989, joten monenlaista kokemusta ja sattumaa mahtuu matkan varrelle. Olen toiminut niin kiinteistösihteerinä, kirjanpitäjänä kuin isännöitsijänäkin.

Peruskoulutukseltani olen merkonomi. Olen suorittanut Kiinteistöalan koulutuskeskuksessa KISI-, KPT I- ja KPT II- sekä ITS-tutkinnot. Lisäksi osallistun vuosittain alan kirjanpitäjäpäiville, josta ammennan alan viimeisimmät opit.

Suurimman osan työurastani olen työskennellyt asunto-osakeyhtiöiden parissa, mutta matkaan mahtuu myös seitsemän vuoden piipahdus liikekiinteistöpuolella. Vuodesta 2015 olen ollut myös iltaopettajana Valkeakosken aikuis- ja ammattiopistossa, opettaen isännöitsijäopiskelijoille taloushallintoa. Tämä on ollut erittäin mielenkiintoinen lisä päivätyöhön.

Kun kesällä 2021 mietin mitä syksy toisi tullessaan, entinen työkaverini Antti Hynynen otti yhteyttä ja tarjosi kirjanpitäjän paikkaa Asuntopehtoori Isännöinnissä. Oli aika helppo päätös myöntyä ja lähteä mukaan kehitykseen. Antin kanssa olimme samassa työpaikassa aiemmin noin seitsemän vuotta, joten tiesin, että hän on tuttu ja luotettava kaveri. Lisävarmuutta toi kiinteistösihteeri Anna Malkamäki, jonka taidot tiedän jo useammastakin yhteisestä työpaikasta.

 

Mitä kaikkea työhösi kuuluu?

Huolehdin isännöimiemme asunto- ja kiinteistöosakeyhtiöiden taloushallinnosta. Vastuullani on päivittäiset pankkiasiat, kirjanpidon ja viranomaisilmoitusten pitäminen ajan tasalla, lainaosuuksien päivittäminen ja laskuttaminen sekä kaikkien yhtiöiden tilinpäätösten sekä veroilmoitusten laatiminen.

Lisäksi työhöni kuuluu kaikki muu toimistossa tehtävä työ yhdessä kiinteistösihteeri Annan kanssa.

 

Mikä työssäsi on parasta?

Meillä on erittäin toimiva yhteistyö työkavereiden kesken, mikä on tosi tärkeää. Pidän työnkuvan monipuolisuudesta, lisäksi pääsen roolissani kehittämään yrityksen toimintaa vahvasti eteenpäin.

 

Mikä tekee sinusta hyvän työssäsi?

Minulla on erittäin vahva osaamispohja työstäni, jota täydennän uusilla tiedoilla jatkuvasti. Lisäksi pystyn hyödyntämään työssäni kokemustani useammasta eri osa-alueesta, jota olen ehtinyt työurani varrella kiinteistö- ja isännöintialalla tekemään.

 

Mitä vinkkejä antaisit henkilölle, joka haluaa tälle alalle töihin?

Jatkuva oppimishalu ja muutosmyönteisyys ovat hyviä ominaisuuksia jokaiselle isännöintialalla työskentelevälle ja tänne aikovalle.

Jaa eteenpäin:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Mariia Ikonen

LKV, LVV

Mariia toimii Asuntopehtoorilla markkinointikoordinaattorina. Hänellä on useiden vuosien kokemus vuokra-asuntojen parissa työskentelemisestä sekä asuntosijoittamisesta. Mariialle tärkeä arvo asuntosijoittamisessa on hyvä vuokranantajuus.

mariia.ikonen@asuntopehtoori.fi

040 964 2785

Etsitkö sijoitusasuntoa?

Kauttamme löydät asuntoja, jotka eivät ole aktiivisessa myynnissä. Lähetä sähköpostiosoitteesi ja ilmoitamme uutiskirjeellä potentiaalisista kohteista.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *