Uratarina: Pauliina Sulkava - Asuntopehtoori LKV

Uratarina: Pauliina Sulkava

Käymme läpi blogimme uudessa sisältösarjassa Asuntopehtoorin työntekijöiden omia uratarinoita. Tervetuloa tutustumaan meihin! Tänään vuorossa on Pauliina Sulkava.

 

Pauliina, kuinka kauan olet ollut Asuntopehtoorilla töissä ja missä toimipisteessä työskentelet?

Aloitin työt juuri ennen vuoden vaihdetta 2022, eli pian tulee täyteen kuukausi uudessa työssä. Työskentelen Tampereen toimipisteessä.

 

Kerro hieman taustastasi, ja miten päädyit Asuntopehtoorille nykyiseen rooliisi?

Koulutukseltani olen tradenomi ja aloitin tammikuussa 2022 kauppatieteiden maisterin opinnot. Asuntosijoittaminen sekä vuokrahallinnointi on tullut minulle tutuksi jo lapsuusaikoina. Jossain vaiheessa olin vakuuttunut, etten itse tule koskaan työskentelemään niiden parissa. 

Toisin kävi, kiinnostus nousi yllättäen ja halusin työllistyä vuokrahallinnoinnin pariin. Olen kerryttänyt osaamistani jo useita vuosia. Työ on opettanut tekijäänsä ja esimerkiksi opintojeni aikana suoritetusta harjoittelujaksosta isännöinnin parissa on ollut minulle paljon hyötyä. Toimin itse myös vuokranantajana, joten omakohtaista kokemusta vuokraustoiminnasta on kertynyt. 

Nykyiseen rooliin Asuntopehtoorille päädyin muutaman mutkan kautta. Minulla oli vahva mielikuva ja tunne siitä, että Asuntopehtoori olisi minulle sopiva työpaikka. Voin sanoa, että mielikuva osui oikeaan.

 

Mitä kaikkea työhösi kuuluu?

Työni koostuu monen eri osa-alueen hallinnasta. Vuokralaisten ja vuokranantajien sujuvan yhteistyön takaamiseksi hoidan paljon juoksevia asioita päivittäin liittyen vuokranmaksuun, vikailmoituksiin sekä yleiseen neuvontaan asumisen tai vuokranantajana toimimisen suhteen. 

Minulla on tiimissämme päävastuu vuokranseurannasta ja perinnästä. Työssäni minulle on tärkeää mahdollistaa vuokranantajille eettinen asuntosijoittaminen.

 

Mikä työssäsi on parasta?

Nopeasti vaihtuvat tilanteet ovat parasta! Minun on vaikea motivoida itseäni, ellen pääse ratkomaan ongelmia ja kehittämään osaamistani jatkuvasti. Tämä työ mahdollistaa jatkuvan itsensä ja osaamisensa haastamisen, jolloin myös kehitystä tapahtuu ja motivaatio pysyy yllä.

 

Mikä tekee sinusta hyvän vuokraussihteerin?

Olen toiminnassani aika suoraviivainen ja eteenpäin menevä, tässä työssä nopea tempo on arkipäivää. Rauhallisuus ei ole vahvuuksiani, joten tässä työssä pystyn kääntämään luonteenpiirteeni edukseni.

Lisäksi on pystyttävä sietämään keskeneräisyyttä, vuokraussihteerin työssä sinulla on koko ajan asioita kesken. Tähän olen oppinut työn kautta, alkuun keskeneräisyyden hyväksyminen ei ollut minulle helppoa.

 

Mitä vinkkejä antaisit ihmiselle, joka haluaa tälle alalle töihin?

Tietoa on hyvä kerryttää hieman itsellensä etukäteen, kiinteistöjen parissa työskentelyyn on monen monta väylää, hyötyä on, mikäli ymmärtää eri väylien rakentamaa kokonaiskuvaa.

Verkostoituminen on tehokas tapa löytää uusia mahdollisuuksia. Lisäksi olen huomannut sen, että pienten piirien takia maine työnjäljestä kiirii. Tee siis jokainen aloittamasi asia kunnialla loppuun.

Jaa eteenpäin:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Miika Vuorensola

Yrittäjä, DI, LKV, LVV

Yrityksen perustaja ja toimitusjohtaja Miika on toiminut vuokranantajana yli 18 vuotta. Hänelle tärkeitä arvoja ovat hyvä vuokranantajuus sekä reilu peli puolin ja toisin.

miika@asuntopehtoori.fi

Etsitkö sijoitusasuntoa?

Kauttamme löydät asuntoja, jotka eivät ole aktiivisessa myynnissä. Lähetä sähköpostiosoitteesi ja ilmoitamme uutiskirjeellä potentiaalisista kohteista.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *